هشتگ (به انگلیسی: Hashtag) از دیدگاه فنی در اصل روشی جهت افزایش متا دیتا (metadata) به محتوایی می باشد که شما می خواهید در شبکههای اجتماعی منتشر نمایید تا با استفاده از این هشتگ پیدا کردن و دنبال کردن محتوای شما توسط کاربران اجتماعی سریع تر و آسانتر شود.
هشتگها را با علامت # شروع می کنند و به دنبال آن کلمه یا مجموعهای از کلمات را بدون فاصله یا با علامت های خاص (نظیر ویرگول یا علامت آندر لاین) درج می کنند. به طور مثال، میتوان به هشتگهای بسیار پرکاربرد فارسی و انگلیسی #SEO و #بازاریابی و #طراحی_سایت اشاره کرد.
دقت داشته باشید که به کار بردن حروف بزرگ یا کوچک انگلیسی در هشتگها تفاوت خاصی ایجاد نمیکند؛ به عنوان مثال #seo با #SEO مفهوم یکسانی است و تفاوتی با هم ندارند؛ درعینحال جهت سهولت در خوانش و پیدا کردن هشتگ هایی که چندین کلمه انگلیسی را شامل می شوند میتوان حرف اول هر کلمه را با حرف بزرگ انگلیسی تایپ کرد.
از آنجا که در زبان فارسی جهت تفکیک کلمات استفاده از حروف بزرگ امکان پذیر نیست، عمدتا در حد فاصل یک کلمه با کلمه دیگر از علامت آندرلاین (_) استفاده می شود. همچنین میتوان از اعداد نیز در هشتگ نویسی استفاده کرد.
مرسی نکات خوبی بود به خصوص برای توییتر . میشه بگین استفاده کردن زیاد از هشتگ زیر یک پست کار خوبیه یا نه یا مثلا بهتره تعداد کم باشه اما کاملا مربوط با موضوع باشه ؟
ممنون که مطالعه فرمودین. استفاده از هشتگ زیاد مشکلی نداره اما هر چه بیربط تر باشه ، بعد از یک مدت زمانی باعث میشه پستتون دیگه مثل اولش دیده نشه و بازدیدها افت میکنه .